سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

اس ام اس پایان رابطه

اس ام اس پایان رابطه

 اس ام اس پایان رابطه , اس ام اس پایان رابطه دوستی , اس ام اس پایان رابطه عشقی , اس ام اس پایان رابطه عاشقانه

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مجموعه متن و اس ام اس پایان رابطه دوستی و عاشقانه در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خدا لعنت کند بر واژه ها حتی خداحافظ !

که یعنی آتشی افتاده در من با خداحافظ !

سکوت افتاده مثل رعشه ای بر استخوانهایم

شبیه موج سرد ساحل دریا خداحافظ

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

این دیگه بار آخره دارم باهات حرف میزنم

خداحافظ نامهربون میخوام ازت دل بکنم

سخته ولی من میتونم سخته ولی من میتونم

این جمله رو اینقد میگم تا که فراموشت کنم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

خدا حافظ گل مریم گل مظلوم و پر دردم

نشد با این تن زخمی به آغوش تو بر گردم

نشد تا بغض چشمات رو به خواب قصه بسپارم

از این فصل سکوت و شرم غم بارون رو بردارم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

همیشه از همان ابتدای آشناییمان

در هراس چنین روزی

بودم و کابوس خداحافظی

را میدیدم اکنون شد آنچه نباید میشد

خداحافظ دلیل بودنم خداحافظ . . .

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

التماس مال دیروز بود ! مال وقتی که ساده بودم !

امروز . . .

می خواهی بروی ؟

هیس !

فقط خداحافظ . . . !

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

تو که میدانستی با چه اشتیاقی…

خودم را قسمت میکنم پس چرا …

زودتر از تکه تکه شدنم…جوابم نکردی…

برای خداحافظی …خیلی دیر بود…خیلی دیر !!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

حالا که رفتنی شده ای !

باشد قبول لااقل این نکته را بدان

آهن قراضه ای که چنان گرم گرم گرم

در سینه می تپید دلم بود

نا مهربان خداحافظ

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

و بی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی آرد

و برف نا امیدی بر سرم یکریز می بارد

چگونه بگذرم از عشق ، از دلبستگی هایم ؟

چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

بیخودی متاسف نباش

تو آمده بودی که بروی اصلا!

تو چه می دانی چه ترسی ست

ترس از کوچه ی بعد از خداحافظ؟

دستم را برای وداع با آرزوهایم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

خداحافظ ای قصه ی عاشقانه

خداحافظ ای آبی روشن دل

خداحافظ ای عطر شعر شبانه

خداحافظ ای همنشین همیشه

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

تو تنها نمی مانی ای مانده بی من

تو را می سپارم به دل های خسته

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

برو ای خوب من هم بغض دریا شو خداحافظ

برو با بی کسی هایت هم آوا شو خداحافظ

تو را با من نمی خواهم که ما معنا کنم دیگر

برو با یک من دیگر بمان ما شو خداحافظ

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

همین امروز یا فردا تو را از دست خواهم داد

چگونه بگذرم از تو بگویم هرچه باداباد ؟

مگر هر قصه ی شیرین شبی پایان نمیگیرد ؟

و تو آن قصه ای هستی که بی آغاز میمیرد

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ترا از دور می بوسم به چشمی تر خداحافظ

مرا باور نکردی می روم دیگر خداحافظ

مرا لایق ندیدی تا بپرسی حال و روزم را

برو با دیگران ای بی وفا دلبر خداحافظ

بیماری نقرس

بیماری نقرس

بیماری نقرس چیست , بیماری نقرس چه علائمی دارد , بیماری نقرس پا , بیماری نقرس چگونه ایجاد میشود 

معمولا دردهای نقرس پس از استراحت شبانه به سراغ فرد می‌آید و با بروز علائم دیگر همچون تورم و التهاب تشدید می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره علائم و علت و درمان بیماری نقرس پا و رژیم غذایی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

علت بیماری نقرس

هنگامی که میزان اسید اوریک در خون افزایش پیدا می‌کند، باعث شکل گرفتن و سپس رسوب کریستال‌هایی در قسمت‌های مفصلی اندام یا بافت‌های همبند می‌شود که درد، التهاب، تورم، و حتی قرمزی را در یک یا چند مفصل در پی می‌آورد. این مفاصل معمولا ناحیه پاشنه، قوزک و زانوی پا یا آرنج، مچ و انگشتان دست را شامل می‌شود هر چند که در طول مدت ابتلا، تقریبا تمام نواحی مفصلی، استخوانی و ماهیچه‌ای علائم بیماری را نشان می‌دهند و در نتیجه، درد و التهاب مفصلی ایجاد شده نوعی آرتریت را در فرد به وجود می‌آورد که در واقع خودش نیز یکی از انواع رماتیسم به حساب می‌آید اما این بیماری رماتیسمی در میان مردم بیشتر با عنوان نقرس شناخته می‌شود.

علائم بیماری نقرس

احتمال ابتلا به بیماری نقرس را می‌توان از علائم و نشانه‌های زیر متوجه شد و برای آزمایش و معاینه توسط پزشک اقدام کرد: * افزایش اسید اوریک بدن * درد ناگهانی در قسمت مفاصل بدن و به دنبال آن عضلات یا حتی بافت‌های نزدیک مفصل * تورم در تاندون معروف به آشیل، بخصوص در متورم شدن مفاصل شست یا قوزک پا یا انگشتان دست * بروز التهاب و قرمزی * حساسیت به لمس در بافت ناحیه مذکور

تشخیص نقرس

برای تشخیص این بیماری معمولا پزشکان پس از بررسی علائم اولیه، فرد را به آزمایشگاه راهنمایی می‌کنند تا از طریق نتایج دو آزمایش تشخیص خود را قوت بخشند: ۱-تست مایع مفصلی که طی آن مقداری از مایع درون مفصل با سرنگ کشیده شده وجود یا عدم وجود رسوبات کریستال در آن از طریق میکروسکوپ بررسی می‌شود. ۲-تست خون که طی آن میزان اسید اوریک خون بررسی می‌شود؛ البته باید توجه کرد بالا بودن اسید اوریک همیشه و در همه افراد به بروز نقرس منتهی نمی‌شود و ممکن است اشخاصی هم به این بیماری مبتلا شوند که وضعیت اسید اوریک آنها در حد طبیعی باشد یا برعکس، کسانی با مقادیر زیاد اسید اوریک در خون خود هم باشند که در طول عمر خود هیچ گاه به این بیماری مبتلا نشوند.

نقرس و رژیم غذایی

این افراد باید از مصرف گوشت قرمز، دل، قلوه، جگر، مغز، کله‌پاچه، خاویار، دوغ ترش، ماست بدون مصلح، چای پررنگ، قهوه، باقلا، لوبیاچیتی، غذا‌های ترش و پرادویه، آبگوشت به ویژه آبگوشت با گوشت گاو، کنسرو ماهی با تخم مرغ، خیارشور، گوشت‌های زیاد سرخ شده، سوسیس، کالباس و پیتزا خودداری کنند. وی بیان کرد: مبتلایان به نقرس باید از عصبانیت، استرس و اضطراب، پرخوری، کم‌تحرکی و نوشیدن کم مایعات پرهیز کنند؛ این افراد همچنین نباید اضافه وزن داشته باشند.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون

 بیماری پارکینسون , بیماری پارکینسون در جوانان , بیماری پارکینسون خفیف , بیماری پارکینسون در سالمندان

برای بیماران پارکینسونی، مجموع علائم گستردگی فراوانی دارد. لرزش و اسپاسم بخش هایی از بدن که مربوط به سخن وری هستند بسیار شایع اند. برخی از بیماران حتی توانایی عبور از یک در را هم ندارند و احساس می کنند پاهای شان به زمین چسبیده است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره علت و علائم و عاقبت بیماری پارکینسون خفیف در جوانان و سالمندان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

بیماری پارکینسون چیست

بیماری پارکینسون (به انگلیسی: Parkinson’s Disease) یا PD، برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد و بنابراین نام این بیماری به او تعلق یافت. این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند. به‌طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح‌کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در غده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

تشخیص پارکینسون

هیچ آزمایش منحصر به فردی وجود ندارد که ابتلا به پارکینسون را تائید کند، در اصل حتی علت بیماری هم در بیماران خاص مشخص نیست. اما در حقیقت دکترها متوجه می شوند به صورت تکنیکی چه اتفاقی رخ می دهد. برخی نورون ها (سلول های عصبی)، از دستورات ارسالی به صورت صحیح پیروی نمی کنند و می میرند. در همین حین مغز تولید دوپامین را متوقف می کند. دوپامین ماده فعال کننده ای است که تنظیم حرکت را به عهده می گیرد. مردان سن و سال دار در معرض خطر بیشتری قرار دارند اما نزدیک به ۱۰ درصد بیماران افراد جوانی هستند که کمتر از ۴۰ سال سن دارند. برخی محققین فکر می کنند این بیماری ریشه هایی در ژنتیک دارد که برخی افراد را قابل شناسایی می کند که البته این مورد هیچ وقت تائید و اثبات نشده.

علائم پارکینسون

به طور معمول علایم پارکینسون ابتدا در یک سمت بدن پدیدار می‌شوند و با گذشت زمان به سمت دیگر هم راه پیدا می‌کنند. علایم آن لرزش، سفت شدن عضلات و قوز است. اگر دو علامت یا بیشتر (در یک سمت بیشتر از سمت دیگر) در فردی دیده شود، تشخیص پارکینسون داده می‌شود.علایم شایع بیماری را لرزش، سفتی عضلات، غیرطبیعی بودن قامت (خمیده)، بی‌نظمی حرکات بدن، راه رفتن نامتناسب به حالتی که پاها به زمین کشیده می‌شوند که فاصله پاها نسبت به هم بیشتر از حالت طبیعی است، دانست و گفت: مشکل در سخن گفتن، تغییرات صدا (ضعیف و بم)، از بین رفتن حالت طبیعی چهره (ثابت شدن صورت یا خیرگی چشم)، اختلال در جویدن و بلع، آبریزش دهان، افسردگی، عصبی بودن، مشکلات در به خاطر سپردن یا به یادآوردن اطلاعات جدید از دیگر علایم بیماری است.

بیماری پارکینسون و سن

این بیماری اغلب در سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی ایجاد می‌شود و میزان شیوع آن در مردان بیشتر از زنان است. با این حال ابتلای به این بیماری در سنین پایین‌تر نیز گزارش شده است. پارکینسون یک اختلال حرکتی است که بر اثر نابودی برخی سلول‌های مغزی بروز می‌کند. افراد مبتلا دچار لرزش می‌شوند، اما این بیماری غیرقابل علاج می‌تواند به فلج و در نهایت مرگ نیز منجر شود.پارکینسون معمولاً درسنین بالای ۶۰ سال رخ می‌دهد، ولی به طور استثتناء در جوان‌ها هم مواردی از ابتلاء به پارکینسون وجود دارد که در این صورت ممکن است زمینه‌های ژنتیکی در ایجاد بیماری دخیل باشند. براساس آمار‌های موجود، ممکن است یک درصد از افراد بالای ۶۰ سال دچار پارکینسون شوند که البته این مقدار قابل توجه است.

متن عاشقانه و شعر در مورد نوزاد پسر

متن عاشقانه و شعر در مورد نوزاد پسر

شعر در مورد نوزاد پسر

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد شعر در مورد نوزاد پسر صحبت کنیم.اکثر کسانی که خدا چه به عنوان بچه و چه به عنوان نوه به انها پسر می دهد بسیار خوشحال هستند و در این مطلب می توانید بهترین متن و شعر در مورد نوزاد پسر را ملاحظه نمایید.

چنانچه پسری دارید که تازه دندان در آورده است و دنبال شعر و متن دندان در آوردن بچه هستید می توانید با ملیک بر روی لینک مجموعه کاملی را ملاحظه نمایید.

 پسرم سلام صبح غزلخیزت بخیر

روز نگاه عاطفه انگیزت بخیر

شعر در مورد نوزاد پسر

پسرم ! عطر نفسهای تو طعم عسله

طپش نبض تو آیینه ی شعر و غزله

پسرم فدات بشم لحظه ی خندیدن تو

جانم از شوق پره؛روی تو ماه ازله

شعر در مورد فرزند پسر

پســـرم،

برگ گلــــم،

غنچه ی خوشرنگِ دلــــم،

دست خود را حلقه کن برگردنـــــم،

خنده زن بر چشمهای خستـــه ام،

عشق تو آواز صبح زندگیســـت،

مهر تو آغاز لطف و بندگـی اســـت،

سر گذار برشانه هایِ مـــــادرت،

بوسه زن بر گونه هایِ زردِ مــن،

خانه ام سبز از صدای شادِ توســت،

مادرت مست از نوازشهـایِ توســـــت.

شعری در مورد فرزند پسر

پسرم بزرگ شدی لالایی هام یادت نره

چقدر برات قصه بگم دوباره خوابت ببره

چقدر نوازشت کنم تا تو به باور برسی

این دوتا دستای منه تو این روزهای بی کسی

 وقتی مامان قصه هات خم شده پیش روی تو

اگه چروک صورتم میبره آبروی تو

  لالایی هام یادت نره

بزا برات قصه بگم دوباره خوابت ببره

 از اون روزا که مشت من با دست تو باز نمی شد

  تو خواب و بیداری تو هیچ کسی مامان نمیشد

شعر درباره نوزاد پسر

اون که تو اوج خستگی خنده رو لباش بودی

  شب به خونه می رسید

  سوار شونه هاش بودی

شعر در مورد مرگ فرزند پسر

  لالایی هام یادت نره

  بزار برات قصه بگم دوباره خوابت ببره

 لالا لالا گلکم

  لالایی کن دلبرکم

  خواب پریشون نبینی

  ای غنچه بانمکم

  لالا لالا گلکم لالایی کن پسرکم

  چشمات و گریون نبینم

      گریه نکن دردونکم

  لالایی هام یادت نره

  چقدر برات قصه بگم دوباره خوابت ببره

شعر زیبا در مورد فرزند پسر

به خاطر تو هم شده همیشه آبی می مانم

به خاطر تو هم شده تمام روزهای بعد از این مهربانتر خواهم شد

دلم میخواهد زودتر دستهایت را بگیرم

زودتر روی دستهایم تکانت دهم بخوابی

زودتر برایت با زبان کودکانه قصه بگویم

بهانه بگیری و من کلافه شوم

بریزی

بپاشی

و من حرص هایم را سر بیخیالی خالی کنم

شعر زیبا در مورد نوزاد پسر

پسرم جان منی از این عزیزتر نمی شود

جان منی و خوش به حالت که مادرت

تو را مثل گوش ماهی هایی که خودش کنار دریا کشف کرده دوست دارد

برایت یک مشت بوسه میفرستم

باز هم هست

از این بوسه های عاشقانه برایت زیاد کنار گذاشته ام

شعری زیبا در مورد فرزند پسر

در بنفشه زار چشم پسرم

من زبهترین بهشت ها گذشته ام

من به بهترین بهار ها رسیده ام

تو همزبان بهترین دقایق حیات من

لحظه های هستی من از تو پرشده ست

شعر در مورد بچه پسر

دنیا بزرگه ولی تو

یه دل بزرگتر از دنیا داری

پسرم با این چشای مهربون

تو دل هر کی که خوبه جا داری

شعر درباره فرزند پسر

پسرم وقتی در کنارم نیستی

گویی گمشده‌ای دارم که چون سرگردانان پیاپی در جستجویش هستم

گمشده‌ای عزیز و دوست داشتنی

دلخوشی همیشگی روزهای سختم

شادی بخش قلب خسته‌ام

تو بهترین هدیه خداوند به من هستی عزیزدلم

کوچک رویایی من

دنیا اگر خودش را بکشد نمیتوان

به عشق من به تو شک کند

تمام بودنت را حس می کنم

شعر در مورد پسر بچه ها

پسرم

یک بهار، یک تابستان، یک پاییز و یک زمستان رادیدی

از این پس همه چیز تکراریست

جز مهربانی

شعر زیبا درباره فرزند پسر

پسرم میخواهم به خورشید بفهمانم

تو پر نورتری

تو زیبا تری

به دنیا بفهمانم تو برای من

از هر چیز دیگر مهم تری

شعر زیبا در باره فرزند پسر

پسرم ! وقتی که به تو نگاه میکنم

نمیتونم وجود خدا رو منکر بشم

آخه فقط خدا میتونسته

موجودی رو به زیبایی و حیرت انگیزی تو خلق کرده باشه

شعر نوزاد پسر

پسر یعنی یه اتاق پر از توپ و تفنگ و ماشین

اتاقی پر از رنگهای آبی و سبز و قهوه ای

پسر داشتن یعنی کلاه و کفش های اسپرت کوچک

یعنی کروات و پاپیون و کت ها و کفش های چرم مردونه سایز کوچک

شعر برای نوزاد پسر

پسر داشتن حس شیرینیه …

دنیای معصوم وکودکانه اش به من که یک زن هستم حس آرامش عجیبی میده…

وقتی که از همه مرد های زندگیم نا امید میشم و به یه گوشه پناه میبرم،

یه مرد کوچولو میاد پیشم که نه شوهرمه ، نه پدرمه، ونه برادرم .

شعر برای نوزاد پسر

اون تنها عشق زندگی منه که بادستای کوچولوی مردونه اش موهام رو نوازش میکنه

و برای اینکه غصه هام رو فراموش کنم، با صدای قشنگش توی گوشم میگه :

مامان، امروز موهات چقدر قشنگ شده ……

وتوی اون ثانیه هاست که من اوج میگیرم وبا عشق زندگیم از ته دل میخندم….

آره ….. عشق زندگی من اون چشمای قشنگ مردونه ست که با نگاهش فریاد میزنه :مامان عاشقتم……..

ومن با تمام پوست و گوشت و خونم عشقش رو احساس میکنم…..

شعر تولد نوزاد پسر

پسرم، عزیزترینم

وقتی در کنارم نیستی گویی گمشده‌ای دارم که چون سرگردانان پیاپی در جستجویش هستم

گمشده‌ای عزیز و دوست داشتنی

دلخوشی همیشگی روزهای سختم

شادی بخش قلب خسته‌ام

تو بهترین هدیه خداوند به من هستی عزیزدلم

من هیچگاه نمی‌دانم

چطور می‌توانم بخاطر وجود نازنینت

شکرگزار خداوند مهربانم باشم

شعر درباره نوزاد پسر

پسرم, عزیزترینم

وقتی که می روی، یک چیزهایی را جا می گذاری که من نمی دانم با آنها چه کنم

بوی تنت همه جا را فراگرفته و من به دنبال صاحب آن می گردم

لباسهایت را که برای شستن می گذارم

وسایلت را که یادت رفته سرجایشان بگذاری

آثار شیطنتهایت را

جای نشستن و خوابیدنت را

حرفهای دلنشین ات را

مهربانی هایت را

و من

و من نمی دانم با همه ی اینها چه کنم تا هفته ی دیگر …

شعر در مورد نوزاد پسر

نازنین پسرم

همین که تو را دارم، بهترین هدیه ی دنیا را دارم،

دیگر در بین ستاره ها به دنبال درخشان ترین ستاره نیستم

در میان گلها به دنبال زیباترین گل نیستم

تو کهکشانی هستی از پر نور ترین ستاره ها

کودک من…..

روز به روز بزرگتر میشوی و من عاشق تر

پسرک من….

ممنونم که به دنیای من آمدی و زندگی را برایم زیباتر از همیشه کردی

دوستت دارم….بیشتر از دیروز….کمتر از فردا….

شعر مخصوص نوزاد پسر

سلام پسر نازنینم، گفتم برایت بنویسم از آنچه در دل دارم و نمی توانم بگویم…

شاید مجالی نباشد که برایت بگویم…

نمی دانم که اصلا این دلنوشته روزی چشمهای زیبای تو را زیارت خواهد کرد یا نه…

نمیدانم آن روز ها کجایی و شبها در آغوش کدام یار آرامش را در می یابی و صبح ها با نسیم نفس کدام دوست بیدار می شوی…

ولی مهم این است که الان شبهایم را با گرمای آغوش تو آغاز می کنم و صبح ها با صدای نفس تو روز را از سر می گیرم

شعر واسه نوزاد پسر

سلام به تو گل پسر

شیرینی مثل عسل

سلام به تو نازنین

رو زانوی من بشین

سلام عزیزترینم

تو دنیا بهترینم

سلام به روی ماهت

تو قلب بابا جایت

موهات به نرمی پر

بابارو از یاد نبر

چشات مث آسمون

قدر بابا رو بدون

شعر برای نوزادان پسر

قد و بالای کوتاه

صورت داری مثل ماه

کاشکی زبون وا کنی

بابایی بابایی کنی

آخ قربون اون صدات

بابا بابا گفتنات

فدای اون خنده هات

تاتی تاتی کردنات

گل پسر نازنازی

کی ما بریم توپ بازی

بزرگ بشی الهی

گلم چه قدر تو ماهی

بشی تو ای مهربون

واسه ی بابا همزبون

شعر در وصف نوزاد پسر

پسرم دنیا بزرگه ولی من

تو رو هر جایی که باشی میبینم

برات از قشنگترین باغ زمین

گلای مهربونی رو می چینم

شعر برای فرزند پسر

پسرم خدای مهربون ما

بچه های خوب و خیلی دوست داره

وقتی که از آسمون بارون میاد

براشون خوابای رنگی میاره

وقتی تو تو خواب می خندی می دونم

یه فرشته داره نازت می کنه

یه فرشته که شبیه خودته

خودشو محرم رازت می کنه

شعر برای فرزند پسر

پسرم دنیای پاک بچگی

از تموم زندگی قشنگ تره

مهربون باش و به مردم خوبی کن

حرفای فرشته ها یادت نره!!!

شعر زیبا برای فرزند پسر

نی نیمون وای چه شیرینه بلا مهدی میگن اینه

چه دستای کوچولویی توخیلی نازوجوحویی

مامانی هم دوست داره واسه توشبها بیداره

برات میخونه لالایی همه خوابن توبیداری

توالان کل دنیامی امیدوعشق فردامی

مامانی باتومیخنده به چشمون تودلبنده

بخواب ای کودک نازم لالاپیش پیش میگم بازم

شعر در مورد نوزاد پسر

شعر کوتاه برای نوزاد پسر

الان درست یک سال داره

خوشگله و با نمکه

رو لپش یک خال داره

موهاش صاف و طلایی

چشماش درشت و روشنه

دل می بره با اون لباش

وقتی که لبخند می زنه

همیشه توی دهنش

یک شیشه یا پستونکنه

نینی کوچو لو فقط کمی

بزرگ تر از عروسکه

بابایی اسم باباشه

مامانشم مامان زری

یکی یک دونست چون نداره

خواهر یا برادری

یکی یک دونست چون نداره

خواهر یا برادری

شعر کوتاه برای فرزند پسر

تولد زیباترین هدیه خدا که مانند سروشی روح بخش

به زندگی تان نور امید دمید را تبریک میگیم.

قدمهای کوچکش برایتان پر از خیر و برکت باشد

شعر کودکانه برای نوزاد پسر

به یمن آمدن فرشته کوچکتان به زمین

با آسمانی ترین آرزوها برای پر خیر و برکت بودن قدمهای کوچکش

و  روح بخشیدن به زندگیتان تبریک مرا پذیرا باشید

شعر درمورد نوزاد پسر

صمیمانه ترین شادباش مرا برای شکفتن نو گل زیبای زندگیتان از من پذیرا باشید

آرزو داریم که این فرزندان عزیز زیر سایه‌ی پدر و مادرشان زند‌گی خوش و پُرباری داشته باشند

دانلود اهنگ تولد نوزاد پسر

شکفتن نوگل زیبایتان در دشتی از یاسهای مهربانی با نجوی سیمین آبشاران تهنیت باد

با آرزوی روشن ترین فرداها برای وجود نازنیش

شعر تبریک تولد نوزاد پسر

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

نور ستاره ای در شب تولدش

انگار که فرشته ای از ازل رسید

تولد فرشته کوچکتان مبارک

آهنگ تولد پسر بچه

تولد نازنین ترین و اهورایی ترین ارمغان زندگیتان را تبریک میگویم..

بهترین آرزوها رو برای شما و نوزداتان دارم

قدم نو رسیده مبارک

شعر درباره فرزند پسر

گل غنچه کرد و غنچه شکفت و خداوند بهترین و زیباترین هدیه اش را به شما داد

با آرزوی فرادهایی روشن تبریک صمیمانه مرا پذیرا باشید

شعر زیبا درباره فرزند پسر

خدای بخشنده را شکرگزار و نوزاد بخشیده بر تو مبارک امید

که بزرگ شود و از نیکوکاریش بهره مند گردی.

امام علی (ع)

شعر زیبا درمورد نوزاد پسر

امشب چه شبی روشن و زیبا و مصفاست

احسنت، به این جشن دل انگیز که برپاست

گویا که گلی پای نهاده ست به گیتی

کز فرّ و شرف، آبروی جمله ی گلهاست . . .

قدم نورسیده مبارک

شعر در مورد فرزند پسر

امروز روز شادی و امسال سال گل, نیکوست حال ما که نکو باد حال گل

شکفتن گل زندگیت مبارک. روزهایتان گل باران

شعری در مورد فرزند پسر

یک و دو و سه و چار

پسز از خواب شد بیدار

صبح شد و وقت کوشش

بده پسر رو ورزش

یه روز خوب خدا

نی نی بلند شد از جا

جیغ می زدو می خندید

او شروع کرد به تاتا

می خورد زمین پا می شد

نی نی خسته نمی شد

می افتاد و می خندید

دو باره سرپا می شد

مامان جون مهربون

بابا با لب خندون

کف زدن های اونا

چه کیفی داره آخ جون

چه حالی داره کودک

راه می ره بی رو رو وک

تاتا تاتا می کنه

می ره بدون کمک

شعر در مورد مرگ فرزند پسر

یه روز خوب خدا  مامان همراه بابا

رفتند لباس خریدند

چند تا لباس زیبا

لباسای کوچولو

اندازه ی عروسک

چه ناز می شه بپوشه

اون لباسارو کودک

کلاه و چند تا شلوار

شعر زیبا در مورد فرزند پسر

قد و بالای کوتاه

یه صورت مثل ماه

دو تا دست کوچولو

یه کله ،چند تار مو

ده تا هم انگشت ریز

زیر ناخنهاش تمیز

تپل تپل دو تا پا

چه خوشگله ای خدا

دو چشم مثل آهو

ابرو که دیگه نگو

نخودچیه یا بینی

توی صورت نی نی

لب داره قد پسته

خندونه یا که بسته؟

ریز و کوچیکه گوشاش

مراقب نی نی باش…

شعری زیبا در مورد فرزند پسر

زن نشست

با چشمانی نگران

به فنجان واژگونه ام نگریست

گفت

پسرم غمگین مباش

که عشق سر نوشت توست

و هر کس که در این راه بمیرد

در شمار شهیدان است

فنجان تو

دنیایی هراس انگیز است

زندگی ات سرشار از کوچ و جنگ

شعر در وصف فرزند پسر

پسرم بسیار دل می بازی

بسیار می میری

بر تمام زنان زمین عاشق می شوی

اما چون پادشاه شکست خورده

باز می گردی

شعر در مورد نوزاد پسر

شعری در وصف فرزند پسر

پسرم فال بسیار گرفته ام

طالع بسیار دیده ام

اما هیچ فنجانی چون فنجان تو

نخوانده ام

و غمی چون غم تو ندیده ام

در سرنوشت تو عشق پیداست

اما پایت همواره بر لب دشنه است

همیشه چون صدف تنها می مانی

و چون بید

غمناک

و سر نوشت تو است که همیشه

در دریا ی عشق بی بادبان باشی

شعر در مورد نوزاد پسر

پسرم به لطف خدای مهربون یکساله شد.

متشکرم از اینکه در این یکسال همدم من بودید.

سعی کردم تمامی لحظات خوشم را با شما شریک شوم.

شعر در مورد فرزند پسر

پسرم زمانیکه خبر آمدنت را شنیدم شوقی سراسر وجودم را فراگرفت شوقی همراه با ترس …

عشقی همراه با وحشت چرا که باید اسباب پذیراییت هرچه سریعتر مهیا میشد ….

شعری در مورد فرزند پسر

خیلی دوست داشتم اولین کسی باشم که ترا میبینم ….

زمانیکه برای اولین بار نگاهت را به روی من باز کردی ….

آخ که چه دنیایی داشت چقدر آشنا و دوست داشتنی بود ..

یادم نمی آید که کسی اینگونه مرا نگاه کرده باشد

و اینقدر عمیق با نگاهش با من سخن گفته باشد ..

سخنی به درازای یک عمر…..

شعر درباره نوزاد پسر

هیچوقت یادم نمی رود بار اولی که تورا در آغوش کشیدم

وگرمای نفسهایت صورتم نواخت ….

اخ که چه پرشکوه بود آن لحظه که باسیاهی چشمانت

وبا صدای نفسهایت عشق ودلدادگی را برایم هجی کردی

و من فهمیدم که دنیایم با تو چه زیبا شده است..

شعر در مورد مرگ فرزند پسر

پسرم رفته رفته تو در کنارم پاگرفتی

و برخلاف آنچه گفته میشد که تو به من محتاج هستی،

من به تو محتاج شدم و بر تو مشتاق و تو شدی همه نیازم …

همه تلاشم و همه انگیزه ام برای تغییر ..

برای تحمل هر سختی و برای تلاشی جاوید تا بتوانم در روز موعود در مقابلت سرافراز باشم

و بگویم هر آنچه در توان داشتم برایت نهادم و این تو این هم زندگی

شعر زیبا در مورد فرزند پسر

پسرم میبینی ؟

من هرروز بیشتر عاشق آن چشمان نازنینت میشوم ..

آخر هیچکس اینطور عاشقانه به من نگاه نمیکند

که تو مرا میبینی

نمیدانی چقدر لذت بخش بود وقتی که بار اول خندیدی

وقتی که بار اول به سمتم آمدی

فکرنمیکردم که آغازهمه روزم باشی

شعر زیبا درمورد نوزاد پسر

پسرم درست است که گاهی نمیدانم با بودنت چه کنم

اما میدانم با نبودنت نمی توانم سر کنم…

امسال هم سالروز تولدت را به جشن مینشینم

و آرزو میکنم آنقدر زنده بمانم تا به بار نشستن تو میوه شیرینم

را با چشمان خود ببینم.

شعری زیبا در مورد فرزند پسر

کوچک رویایی ِ من

دنیا اگر خودش را بکشد نمیتواند

به عشق من به تو شک کند.

شعر در مورد بچه پسر

تمام ِ بودنت را حس می کنم …

حاجتی به استخاره نیست

عشق ما … عشق من به تو

عشق تو به من

یک پدیده است …

متن کوتاه در مورد نوزاد پسر

نازنین پسرم

همین که تو را دارم ، بهترین هدیه ی دنیا را دارم ،

دیگر در بین ستاره ها به دنبال درخشانترین ستاره نیستم ،

در میان گلها به دنبال زیباترین گل نیستم.

تو کهشکانی هستی از پرنورترین ستاره ها……

متن عاشقانه در مورد نوزاد پسر

پسرم باید بدانی

که دیگران را دوست داشته باشی.

وگرنه نفرت جای محبت ، خواهد نشست.

متن زیبا در مورد نوزاد پسر

پسرم باید بدانی

نقاط مثبت بقیه را ببینی

تا همیشه از خوبی های دیگران تعریف کنی ،

 نه دائم از بقیه گله کنی.

شعر زیبا درباره فرزند پسر

پسرم باید بدانی

هر کار خوبی که می کنی به نفع خود توست

و در پیشگاه خدا عمل خیرت هرگز نادیده گرفته نخواهد شد.

شعر زیبا در باره فرزند پسر

پسرم باید بدانی

که دیگران را از خود بهتر بدانی

تا گرفتار خطر غرور نگردی.

شعر نوزاد پسر

من وقتی پسرم را در آغوش می گیرم و گرمای وجودم وجودش را و گرمای وجودش وجودم را پر می کند دوست دارم.

من نگاه شیطنت آمیزش همراه با خنده با دهان بی دندانش را دوست دارم.

من بازی و خنداندن پسرم را دوست دارم.

شعر برای نوزاد پسر

ای پسر قشنگ و مهربونم

بیا می خوام تو رو رو پام بشونم

می خوام برات شونه کنم موهاتو

دل نداره طاقت گریه هاتو

بعد بابات مرد خونه تویی تو

دلم می خواد از صبح تا شب فدات شم

کوچک رویایی من

دنیا اگر خودش را بکشد نمیتوان

به عشق من به تو شک کند

تمام بودنت را حس می کنم

خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم

خواص جوانه گندم برای چاقی صورت , خواص جوانه گندم برای پوست , خواص جوانه گندم در بدنسازی , خواص جوانه گندم برای کودکان 

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتابجلوگیری می‌ کند. امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتیاستفاده می شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک بسیار مفید است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص جوانه گندم برای پوست و چاقی صورت در بدنسازی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص جوانه گندم

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .جوانه گندم بخشی از هسته داخلی گندم است، جوانه ای پرخاصیت و مفید که به طور طبیعی حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای ایجاد و رشد گیاه گندم جدید می باشد. جوانه گندم و روغن آن از دیرباز برای زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده می شده و دارای خواص دارویی فراوان می باشند. جوانه گندم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای قلب، استخوان ها، معده و روده، دیابت، بارداری و کودکان مفید است.پودر جوانه گندم سرشار از فیبر گیاهی است و مصرف آن به سلامت دستگاه گوارش و رفع یبوست کمک می‌کند. تحقیقات پژوهشگران نیز نشان داده است، مصرف این ماده در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر است.

جوانه گندم برای چاقی صورت

جوانه گندم برای چاقی صورت بسیار مفید است و یک روش طبیعی و بدون خطر محسوب می‌شود. جوانه گندم به دلیل داشتن پروتئین و کالری بالا برای افزایش حجم ماهیچه‌ها بسیار مفید است و با آب‌رسانی و افزایش آب میان بافتی به چاقی صورت کمک می‌کند.

خواص جوانه گندم برای سرطان

حتما این مسئله را زیاد شنیده‌اید که یکی از تاثیرات رادیکال‌های آزاد، افزایش خطر رشد سلول‌های سرطانی است. به همین دلیل داشتن آنتی اکسیدان کافی در بدن برای مبارزه با سرطان اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه جوانه گندم یک خوراکی بسیار سالم است و مصرف روزانه آن توصیه می‌شود. به عبارت دیگر فقط با مصرف روزانه جوانه گندم می‌توانید از دریافت آنتی اکسیدان لازم برای مبارزه با سرطان مطمئن شوید.

پیشگیری از یبوست با جوانه گندم

یکی از فواید عملکرد درست دستگاه گوارش، رفع یبوست است. یبوست یک مشکل مزمن نیست اما می‌تواند شما را آزار دهد. به هر حال، اگر به مدت طولانی دچار یبوست باشید، امکان بروز برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان روده بزرگ وجود دارد. بنابراین بهتر است تا حد امکان از آن جلوگیری کرد.

مصرف جوانه گندم در بدنسازی

جوانه گندم یکی از خوراکی‌هایی است که باید در فهرست رژیم غذایی یک ورزشکار قرار بگیرد. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد اما به طور خلاصه، جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار مناسب کربوهیدرات مورد نیاز یک ورزشکار است. همچنین، فیبر نیز می‌تواند به کنترل وزن کمک کند.اگر ورزش زیادی برای ساخت عضلات انجام دهید اما پروتئین کافی دریافت نکنید، فقط وزن‌تان کاهش می‌یابد اما به عضلاتی که دوست دارید نمی‌رسید. جوانه گندم یک رژیم عالی برای داشتن عضلات قوی‌تر است.

خواص بهار نارنج چیست

خواص بهار نارنج چیست

خواص بهار نارنج چیست ، خاصیت بهار نارنج چیست ، فواید بهار نارنج چیست ، خواص عرق بهار نارنج چیست

بهار نارنج گیاهی هست که تقریبا همه کم و بیش از خواص این گیاه و عرق آن خبر داریم.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم مفصل در مورد این گیاه صحبت کنیم و به این سوال جواب دهیم که خواص بهار نارنج چیست و دمنوش بهار نارنج و به لیمو چه خواصی دارد.

خواص بهار نارنج چیست

*مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای میگرنی را کاهش می دهد. * بهارنارنج در تقویت معده بسیار مؤثر است و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می برد. * برای کنترل تشنج ها و حمله قلبی هم بهار نارنج را توصیه می کنند. * اگر مشکل کم خوابی یا بی خوابی دارید، حتماً پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج یا چای آن را بنوشید. * اشتها آور و ضد سرفه است.درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند. *دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنجهای عصبی مفید است. *از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می شود.* بهار نارنج تازه در تهیه آب مقطر بهار نارنج  کار می رود. بهار نارنج خشک شده به صورت دم کرده و به عنوان ضد تشنج در بیماری های عصبی مانند هیستری ضعف اعصاب و  هم چنین رفع سکسه به کار می رود. آب مقطر بهار نارنج به وسیله بخار آب تهیه می شود. برای این کار یک کیلو بهار نارنج و یک لیتر آب یک کیلو آب مقطر تهیه کنند. آب مقطر  بهار نارنج مایعی زلال دارای بوی بسیار قوی و معطر است. رنگ آن گاهی به علت فساد و رشد باکتری ها تغییر می کند. آب مقطر بهار نارنج اگر با هم حجم خود الکل 90 درصد  مخلوط گردد باید فلئورسنس بنفش ایجاد کند.

خواص بهار نارنج در درمان اضطراب

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی انجام شد.در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله مراجعه کننده جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند. 2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سیسی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی گرم دیازپام در 100 سی سی آب به صورت خوراکی داده شد. میزان اضطراب موقعیتی پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف کننده ی بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

خواص بهار نارنج برای آرامش روحی چیست

یکی از خواص بهار نارنج استفاده آن به عنوان پیش داروی موثر برای کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی است. (عرق بهار نارنج به جای دیازپام) درمانی فوق العاده برای بی‌خوابی و اضطراب و تسکین اعصاب کاهش سردردهای عصبی و میگرن نشاط آور و رفع ضعف اعصاب مفید برطرف کردن اختلالات خواب (پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف شود. تهیه چای بهار نارنج: 10 گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه جوشانده، سپس آن را صاف و به همراه یک قاشق عسل مصرف شود.) رفع غم و افسردگی برطرف کردن قولنج‌های عصبی در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت، هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین و مصرف شود.

عوارض مصرف زیاد بهار بهار نارنج چیست؟

استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند. بهار نارنج دردوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط مصرف شود. زیاده‌روی در خوردن عرق بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد می‌کند. زیاد بوئیدن بهار نارنج سبب بی‌خوابی می‌شود، از این خاصیت می‌توان در مواقع نیاز به نخابیدن استفاده کرد. گلاب مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج است.

خواص جالب و عجیب بهار نارنج چیست؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها توسط حشرات به جای استفاده از نفتالن که بدبوست می‌توان از پوست و شکوفه‌های خشک نارنج استفاده کرد. تحقیقات نشان داده میزان موادی که مسئول بوی عطر و خواص درمانی اسانس بهار نارنج هستند در اسانس بهار نارنج جنوب بیشتر است و به دلیل اینکه اسانس بهار نارنج جنوب از نظر داشتن مواد اصلی عطر بسیار غنی بوده، از نظر خوشبویی کیفیت بسیار بالایی دارد و از نظر کمیت نیز در رتبه بالایی قرار دارد. و در پایان لازم است بدانیم اثر بهار نارنج در ظرف مسی تا هفت سال و در ظرف شیشه‌ای تا یک سال باقی می‌ماند.

خواص عرق بهار نارنج چیست؟

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی، استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد. در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند. 2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سی‌ سی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی ‌گرم دیازپام در 100 سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد. میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و 2 ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

شعر در مورد آزادی

شعر در مورد آزادی

شعر در مورد آزادی

آزادی یکی از بهترین نعماتی است که خداوند به انسان هدیه داده است.در همه فرهنگ ها اشعار بسیار زیادی در مورد آزادی و آزادگی سروده شده است. در این مطلب از سایت پارسی زی می خواهیم در مورد این نعمت صحبت کنیم.

اشعار زیبا در مورد آزادی

شعر در مورد آزادی

«آزادی»

برای پرنده‌ی دربند

برای ماهی در تُنگ بلور آب

برای رفیقم که زندانی است

زیرا، آن چه را که می‌اندیشد، بر زبان می‌راند.

برای گُل‌های قطع‌شده

برای علف لگدمال شده

برای درختان مقطوع

برای پیکرهایی که شکنجه شدند

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

برای دندان‌های به هم‌فشرده

برای خشم فرو خورده

برای استخوان در گلو

برای دهان‌هایی که نمی‌خوانند

برای بوسه در مخفیگاه

برا ی مصرع سانسور شده

برای نامی که ممنوع است

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

برای عقیده‌ای که پیگرد می‌شود

برای کتک‌خوردن‌ها

برای آن کس که مقاومت می‌کند

برای آنان که خود را مخفی می‌کنند

برای آن ترسی که آنان از تو دارند

برای گام‌های تو که آن را تعقیب می‌کنند

برای شیوه‌ای که چه‌گونه به تو حمله می‌کنند

برای پسرانی که از تو می‌کشند

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

برای سرزمین‌های تصرف‌شده

برای خلق‌هایی که به اسارت در آمدند

برای انسان‌هایی که استثمار می‌شوند

برای آنانی که تحقیر می‌شوند

برای مرگ بر آتش

برای محکومیت عدالت‌خواهان

برای قهرمانان شهید

برای آن آتش خاموش

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

من تو را می‌خوانم، به جای همه

به خاطر نام حقیقی تو

من تو را می‌خوانم زمانی که تیرگی چیره می‌شود

و زمانی که کسی مرا نمی‌بیند،

نام تو را بر دیوار شهرم می‌نویسم،

نام حقیقی تو را

نام تو را و دیگر نام‌ها را

که از ترس هرگز بر زبان نمی‌آورم

من نام تو را می‌خوانم: آزادی

شعر از پل الوار

……………………………♦♥♣♠…………………………

بر روی دفتر های مشق ام

بر روی درخت ها و میز تحریرم

بر برف و بر شن

می نویسم نامت را.

روی تمام اوراق خوانده

بر اوراق سپید مانده

سنگ ، خون ، کاغذ یا خاکستر

می نویسم نامت را.

بر تصاویر فاخر/ روی سلاح جنگیان/

بر تاج شاهان

می نویسم نامت را.

بر جنگل و بیابان

روی آشیانه ها و گل ها

بر بازآوای کودکیم

می نویسم نامت را.

بر شگفتی شبها

روی نان سپید روزها

بر فصول عشق باختن

می نویسم نامت را.

بر ژنده های آسمان آبی ام

بر آفتاب مانده ی مرداب

بر ماه زنده ی دریاچه

می نویسم نامت را.

روی مزارع ، افق

بر بال پرنده ها

روی آسیاب سایه ها

می نویسم نامت را.

روی هر وزش صبحگاهان

بر دریا و بر قایقها

بر کوه از خرد رها

می نویسم نامت را.

روی کف ابرها

بر رگبار خوی کرده

بر باران انبوه و بی معنا

می نویسم نامت را.

روی اشکال نورانی

بر زنگ رنگها

بر حقیقت مسلم

می نویسم نامت را.

بر کوره راه های بی خواب

بر جاده های بی پایاب

بر میدان های از آدمی پُر

می نویسم نامت را.

روی چراغی که بر می افروزد

بر چراغی که فرو می رد

بر منزل سراهایم

می نویسم نامت را.

بر میوه ی دوپاره

از آینه و از اتاقم

بر صدف تهی بسترم

می نویسم نامت را.

روی سگ لطیف و شکم پرستم

بر گوشهای تیز کرده اش

بر قدم های نو پایش

می نویسم نامت را.

بر آستان درگاه خانه ام

بر اشیای مأنوس

بر سیل آتش مبارک

می نویسم نامت را.

بر هر تن تسلیم/ بر پیشانی یارانم/

بر هر دستی که فراز آید

می نویسم نامت را.

بر معرض شگفتی ها

بر لبهای هشیار

بس فراتر از سکوت

می نویسم نامت را.

بر پناهگاه های ویرانم/

بر فانوس های به گِل تپیده ام

بر دیوار های ملال ام

می نویسم نامت را.

بر ناحضور بی تمنا

بر تنهایی برهنه

روی گامهای مرگ

می نویسم نامت را.

بر سلامت بازیافته

بر خطر ناپدیدار

روی امید بی یادآورد

می نویسم نامت را.

به قدرت واژه ای

از سر می گیرم زندگی

از برای شناخت تو

من زاده ام

تا بخوانمت به نام:

آزادی.

شعری از آزادی از پل الوار

……………………………♦♥♣♠…………………………

آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم

با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم

با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم

تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم

……………………………♦♥♣♠…………………………

اگر هزار قلم داشتم

هزار خامه که هر یک هزار معجزه داشت

هزار مرتبه هر روز می نوشتم من

حماسه ای و سرودی به نام آزادی

……………………………♦♥♣♠…………………………

آه اگر آزادی سرودی می خواند

کوچک

همچون گلوگاه پرنده ای

هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند

سالیان بسیاری نمی بایست

دریافتی را

که هر ویرانه نشان از غیاب انسانی است

……………………………♦♥♣♠…………………………

 زندگی در بردگی شرمندگی است

معنی آزاد بودن زندگـی است

……………………………♦♥♣♠…………………………

شعر در مورد آزادی و اختیار

هرگز از مرگ نهراسیده‌ام

اگرچه دستانش از ابتذال شکننده‌تر بود.

هراسِ من ــ باری ــ همه از مردن در سرزمینی‌ست

که مزدِ گورکن

از بهای آزادیِ آدمی

افزون باشد.

……………………………♦♥♣♠…………………………

آزادی من به من لبخند زد

همچون گردابی که در آن

جز تصویر خویش چیزی باز نتوان دید

……………………………♦♥♣♠…………………………

تو آخرین سرزمینی

باقی مانده در جغرافیای آزادی !

تو آخرین وطنی هستی که از ترس و گرسنگی ایمنم می کند

……………………………♦♥♣♠…………………………

جویای راه خویش باش

از این سان که منم

در تکاپوی انسان شدن

در میان راه

دیدار می کنیم

حقیقت را

آزادی را

خود را

در میان راه

می بالد و به بار می نشیند

دوستی یی که توانمان می دهد

……………………………♦♥♣♠…………………………

شعر در مورد آزادی و آزادگی

فکر آزادگی آزادی برد
سر گریبان زده از دامن ما
……………………………♦♥♣♠…………………………

در نوردد مفرش آزادگی از روی عقل

رخت بدبختی ز دل از خانه احزان کشد

……………………………♦♥♣♠…………………………

از غایت آزادگی و فر بزرگیت

گشتند غلامان ستانه درت احرار

……………………………♦♥♣♠…………………………

کفر باشد از طمع پیش در هر منعمی

قامت آزادگی چون حلقه بر در داشتن

……………………………♦♥♣♠…………………………

تو بنده خودی دم آزادگی نزن

کآزاد نیست هر که گرفتار ما نبود

……………………………♦♥♣♠…………………………

سروی شدم به دولت آزادگی که سر

با کس فرو نیاورد این طبع سرکشم

……………………………♦♥♣♠…………………………

سازش به هر سری نکند تاج افتخار

آزادگی به سرو سرافراز می دهند

……………………………♦♥♣♠…………………………

پناه سایه آزادگی است بر سر سرو

که جور اره نبیند به جرم بی ثمری

……………………………♦♥♣♠…………………………

آه حسرت می کشم چون سرو بهر بندگی

تا فکند آزادگی در قید رعنایی مرا

……………………………♦♥♣♠…………………………

جامه آزادگی چالاک باشد سرو را

جیب و دامن فارغ از خاشاک باشد سرو را

……………………………♦♥♣♠…………………………

شعر در مورد آزادی از زندان

هیچ دانی ز چه در زندانم ؟

دست در جیب جوانی بردم

ناز شستی نه به چنگ آورده

ناگهان سیلی ی سختی خوردم

من ندانم که پدر کیست مرا

یا کجا دیده گشودم به جهان

که مرا زاد و که پرورد چنین

سر پستان که بردم به دهان

هرگز این گونهٔ زردی که مراست

لذت بوسهٔ مادر نچشید

پدری ، در همهٔ عمر ، مرا

دستی از عاطفه بر سر نکشید

کس ، به غمخواری ، بیدار نماند

بر سر بستر بیماری من

بی تمنایی و بی پاداشی

کس نکوشید پی یاری ی من

گاه لرزیده ام از سردی ی دی

گاه نالیده ام از گرمی ی تیز

خفته ام گرسنه با حسرت نان

گوشهٔ مسجد و بر کهنه حصیر

گاهگاهی که کسی دستی برد

بر بناگوش من و چانهٔ من

داشتم چشم ، که آماده شود

نوبتی شام شبی خانهٔ من

لیک آن پست ،‌ که با جام تنم

می رهید از عطش سوزانی

نه چنان همت والایی داشت

که مرا سیر کند با نانی

با همه بی سر و سامانی خویش

باز چندین هنر آموخته ام

نرم و آرام ز جیب دگران

بردن سیم و زر آموخته ام

نیک آموخته ام کز سر راه

ته سیگار چسان بردارم

تلخی ی دود چشیدم چو از او

نرم ، در جیب کسان بگذارم

یا به تیغی که به دستم افتد

جامهٔ تازهٔ طفلان بدرم

یا کمین کرده و از بار فروش

سیب سرخی به غنیمت ببرم

با همه چابکی اینک ، افسوس

دیرگاهی است که در زندانم

بی خبر از غم ناکامی ی خویش

روز و شب همنفس رندانم

شادم از اینکه مرا ارزش آن

هست در مکتب یاران دگر

که بدان طرفه هنرها که مراست

بفزایند هزاران دگر

شعر از سیمین بهبهانی

……………………………♦♥♣♠…………………………

پس ِ پشت ِ‌مردمکان ات

فریاد کدام زندانی ست

که آزادی را

به لبان برآماسیده

گل سرخی پرتاب می کند؟

……………………………♦♥♣♠…………………………

هرگز حاضر نیستم

به خاطر آزادی کشته یا زندانی شوم!

آزادی همیشه ویرانگر بوده است

محدودیت، چهره برخی چیزها را بزرگ می کند

هیچ کس نمی فهمد

من خیلی وقت ها محتاج آزادی بوده ام

کوچک

به اندازه دوست داشتن تو!

……………………………♦♥♣♠…………………………

من هیچ کس را آن سوی دیوارها نداشته باشم شاید

اما در این غروب کسالت بار

هیچ چیز به اندازه ی تلفنی از زندان

خوشحالم نمی کند

و مردی که اعتراف کند

گاهی

به جای آزادی

به من می اندیشد

……………………………♦♥♣♠…………………………

شعر در مورد آزادی زن

تنها تو ماندی ای زن ایرانی

در بند ظلم و نکبت و بدبختی

خواهی اگر که پاره شود این بند

دستی بزن به دامن سرسختی

تسلیم حرف زور مشو هرگز

با وعده های خوش منشین از پای

سیلی بشو ز نفرت و خشم و درد

سنگ گران ظلم بکن از جای

آغوش گرم توست که پرورده

این مرد پر ز نخوت و شوکت را

لبخند شاد توست که می بخشد

بر قلب او حرارت و قوت را

آن کس که آفریده دست توست

رجحان و برتریش تو را ننگ است

ای زن به خود بجنب که دنیایی

در انتظار و با تو هماهنگ است

زین بندگی و خواری و بدبختی

خفتن به گور تیره تو را خوشتر

کو مرد پرغرور بگو باید

زین پس به درگه تو بساید سر

کو مرد پرغرور بگو خیزد

کاینجا زن به جنگ تو می خیزد

حرفش حق است و در ره حق هرگز

از روی ضعف اشک نمی ریزد

حرفش حق است و اسلحه اش هم حق

فریاد خشم و درد به لبهایش

با مرد پرغرور بگو آن زن

زین دایره برون نکشد پایش

شعر از فروغ فرخزاد

……………………………♦♥♣♠…………………………

خیز از جا پی آزادی خویش

خواهر من ز چه رو خاموشی

خیز از جای که باید زین پس

خون مردان ستمگر نوشی

کن طلب حق خود ای خواهر من

از کسانی که ضعیفت خواندند

از کسانی که به صد حیله و فن

گوشه خانه تو را بنشاندند

شعر از فروغ فرخزاد

……………………………♦♥♣♠…………………………

تا به کی در حرم شهوت مرد

مایه عشرت و لذت بودن

تا به کی همچو کنیزی بدبخت

سر مغرور به پایش سودن

باید این ناله خشم آلودت

بی گمان نعره و فریاد شود

باید این بند گران پاره کنی

تا تو را زندگی آزاد شود

خیز از جای و بکن ریشه ظلم

راحتی بخش دل پرخون را

جهد کن جهد که بر غیر دهی

بهر آزادی خود قانون را

شعر از فروغ فرخزاد

……………………………♦♥♣♠…………………………

شعر در مورد آزادی پرنده

آه اگر آزادی سرودی می خواند

کوچک

همچون گلوگاه پرنده ای

هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند

سالیان بسیاری نمی بایست

دریافتی را

که هر ویرانه نشان از غیاب انسانی است

……………………………♦♥♣♠…………………………

من با چشمان تو

اندوه آزادیِ هزار پرنده ی بی راه را

گریسته بودم

و تو

نمی دانستی…

……………………………♦♥♣♠…………………………

دوستت‌ می‌دارم!

چونان‌ بلوطی‌ که‌ زخم‌ یادگارِ عشقی‌ برباد رفته‌ را!

ستاره‌ای‌ که‌ شب‌ را

برای‌ چشمک‌ زدن!

و پرنده‌ای‌ اسیر

که‌ پرنده‌ی‌ آزادی‌ را!

تا رهایی‌ به‌ بار بنشیند،

آن‌ سوی‌ حیرانی‌ِ میله‌های‌ قفس‌!

……………………………♦♥♣♠…………………………

خواص بلوبری

خواص بلوبری

خواص بلوبری , خواص بلوبری خشک , خواص بلوبری در بارداری , خواص بلوبری در لاغری 

بلوبری که به نام های زغال اخته آبی، تمشک آبی یا قاراگیله هم شناخته می شود میوه ای تابستانی از سرده ی سیاه گیله است که به رنگ آبی تیره یا بنفش یافت می شود، طعم بلوبری شیرین می باشد.بلوبری (Blueberry) یا زغال‌اخته‌ی آبی میوه‌ی بومی آمریکای شمالی است که تا سال ۱۹۳۰ به اروپا معرفی نشده بود. بلوبری در فصل گوجه‌سبز یا آلوچه یافت می‌شود و تُرک‌های غرب گیلان به این میوه‌ی ترش و شیرین قاراگیله می‌گویند.زغال اخته حاوی مقادیر بالای فیبر است که با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بلوبری خشک جنگلی در لاغری و بارداری برای پوست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه بلوبری

بلوبری گیاهی است که بوته آن می‌تواند بین ۱۰ سانتی‌متر تا ۴ متر طول داشته باشد. بلوبری کشت شده (بلوبری با بوته کوتاه) از بلوبری وحشی ( بلوبری با بوته بلند) کوچک‌تر است. بلوبری، برگ‌های بیضی شکل، تیز همیشه سبزی دارد که طول آن‌ها ۸-۱ سانتی‌متر است. گل‌های آن سفید، قرمز یا صورتی کمرنگ هستند و شکلی شیپوری دارند. میوه بلوبری نیز قطری به اندازه ۶-۵ میلی‌متر دارد. بلوبری‌های نارس، سبز هستند و بعد به رنگ قرمز و زمانی که کاملا برسند، به رنگ بنفش تیره درمی‌آید.

خواص بلوبری برای سرطان

مطالعات نشان می‌دهند که بلوبری مقدار بالایی آنتی اکسیدان دارد و قادر است از تکثیر سلول‌ها جلوگیری کرده و خطر سرطان‌های دهان، سینه، روده و پروستات را کاهش دهد. این مطالعات از عصاره‌های مختلف بلوبری استفاده کردند اما دریافتند که بلوبری بیشترین تاثیر را بر سلول‌های سرطان روده بزرگ و سینه می‌گذارد. یک مطالعه دیگر نیز تلاش کرد تا ترکیب ضد سرطان را در بلوبری بیابد. نتایج نشان داد که بلوبری دارای مواد شیمیایی گیاهی مانند فلاونول، تانین، فنولیک اسید و آنتوسیانین است. آنتوسیانین‌ها بیشترین تاثیر را در جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی دارند.

طبیعت بلوبری

طبیعت بلوبری سرد و خشک می باشد. زغال اخته حاوی مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E، آهن، مس، روی، پتاسم، منگنز، ترکیبات فنلی مانند کورستین، کپسفور، میریستین و اسید کلروژنیک و آنتی اکسیدان آنتوسیانین است. بلوبری تازه را برای تهیه سالاد میوه، شربت و کوکتل بلوبری، ژله بلوبری، مربای بلوبری، کیک و پای بلوبری و بلوبری خشک را به عنوان نوعی خشکبار مانند آلبالو خشک مصرف می کنند.

بلوبری و آلزایمر

این باور وجود دارد که مصرف بلوبری نقش مهمی در به تعویق انداختن پیشرفت بیماری‌های تباهی عصبی مانند آلزایمر ایفا می‌کند. مطالعات زیادی تاثیر مثبت مصرف بلوبری را گزارش کرده‌اند. یک مطالعه آزمایشگاهی که بر حیوانات انجام شد گزارش کرد که بعد از ۸ هفته تغذیه حیوانات با عصاره‌های بلوبری نتایج قابل توجی در بهبود وضعیت سلول‌های حافظه دیده شد. محققان به این نتیجه دست یافتند که پلی‌فنول‌ها می‌توانند وارد مغز شده و از آسیب سلول‌های مغز جلوگیری ‌کنند.

خواص بلوبری برای پوست

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. ویتامین C موجود در بلوبری با افزایش تولید کلاژن در پوست به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. زغال اخته دارای خواص ضد ااتهابی و غلظت بالایی از سالیسیلات هاست که با لایه برداری و پاکسازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. ماسک بلوبری برای جوش صورت ۱۰ عدد زغال اخته را له کنید و با ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید، این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

بلوبری برای کاهش وزن

بلوبری سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. همچنین کالری و شاخص گلیسمی (GI) پایین دارد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از رژیم‌ها بلوبری را به عنوان یکی از مواد اصلی خود به حساب می‌آورند. شاخص گلیسمی پایین بلوبری ( به این معنا که قند خون را به سرعت افزایش نمی‌دهد) باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. بلوبری یک خوراکی با کربوهیدرات پایین نیز هست که به آرامی جذب بدن می‌شود. فیبر موجود در بلوبری به کنترل اشتها نیز کمک کرده و گرسنگی را به تاخیر می‌اندازد. این برای شما که قصد گرفتن رژیم دارید، خبر خوبی است.

بیماری صرع

بیماری صرع

بیماری صرع , بیماری صرع و ازدواج , بیماری صرع ارثی است , بیماری صرع در کودکان 

صَرع یا اپی‌لپسی (به انگلیسی: epilepsy) (از زبان یونانی باستان ἐπιλαμβάνειν به معنی «تصرف کردن، تملک داشتن، یا پریشان کردن») عبارت است از مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت که با حمله صرعی مشخص می‌شود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره درمان و علائم انواع بیماری صرع و ازدواج در بزرگسالان و کودکان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

بیماری صرع چیست

صرع (epilepsy) یک اختلال مغزی است که با تشنج‌های مکرر مشخص می‌شود. تشنج معمولا به‌عنوان تغییر ناگهانی رفتار در اثر تغییر موقت در عملکرد الکتریکی مغز تعریف می‌شود. مغز در حالت طبیعی به‌طور مداوم ایمپالس‌های الکتریکی کوچکی در یک الگوی منظم تولید می‌کند. این ایمپالس‌ها در طول نورون‌ها حرکت می‌کنند و ازطریق ناقل‌های عصبی (نوروترانسمیتر) به کل بدن منتقل می‌شود. بقراط، فیلسوف یونانی نخستین فردی بود که فکر می‌کرد صرع در مغز آغاز می‌شود.

درمان صرع

صرع را نمی‌توان درمان کرد، اما حملات را می‌توان با دارو تا حدود ۷۰ درصد موارد کنترل کرد. در افرادی که حملات به دارو پاسخ نمی‌دهند،جراحی، تحریک عصبی یا تغییر در رژیم غذایی را می‌توان در نظر گرفت. تمامی سندرم‌های صرع مادام العمر نیستند و اکثر افراد تا جایی بهبود می‌یابند که دیگر نیازی به دارو ندارند.

پیشگیری از بیماری صرع

اگرچه اکثر موارد صرع قابل پیشگیری نیست، اما اقدامات برای کاهش آسیب به سر، مراقبت لازم در زمان تولد و کاهش انگل‌های محیطی مانند تنیا سولیوم ممکن است در پیشگیری از صرع مفید باشد. اقداماتی برای کاهش نرخ تنیا سولیوم در یک بخش از آمریکای مرکزی به کاهش ۵۰ درصدی موارد جدید صرع منجر شد. بسیاری از متخصصان بیماری‌های مغز و اعصاب بر مهار صرع تأکید و باور دارند که هفت ساعت خواب و مصرف منظم سه وعده غذا از جمله راهکارهایی برای مهار این بیماری است. حدود ۷۶ درصد بیماران مبتلا به صرع اگر به‌طور مرتب داروهای خود را مصرف کنند و در نتیجه آن، جواب ام آر آی آن‌ها طبیعی شود، می‌توانند بنا به صلاحدید پزشک، بعد از سه تا پنج سال از زمان شروع بیماری داروها را قطع کنند.

تشخیص صرع

تشخیص صرع به‌طور کلی بر اساس توصیف تشنج‌ها و اتفاقات جانبی می‌باشد. الکتروانسفالوگرافی و تصویربرداری از سیستم عصبی نیز بخشی از عملیات تشخیصی است. همواره پیدا کردن سندروم صرعی خاص امکان‌پذیر نیست. تست نوار مغز طولانی مدت همراه با ویدئو نیز ممکن است در برخی موارد مفید باشد.

حملات بیماری صرع

رایج‌ترین نوع حملات (۶۰٪ موارد) تشنج است. از آنها، دو سوم به صورت حمله صرعی موضعی ظاهر می‌شوند که بعداً به حمله عمومی تبدیل می‌شوند در حالی‌که یک سوم به صورت حمله عمومی ظاهر می‌شود.۴۰٪ حملات باقی‌مانده غیر تشنجی هستند. یک نمونه از این نوع حمله غایب که به صورت سطح پایین هوشیاری روی می‌دهد و معمولاً ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. حملات موضعی اغلب بعد از برخی تجربیات مشخص روی می‌دهد که با عنوان پیش‌درآمد شناخته می‌شوند. این تجربیات ممکن است شامل پدیده‌های حسی (بصری، شنیداری یا بویایی)، روانی، ارادی، یا جنبشی باشد. پرش ممکن است در یک گروه ماهیچه‌ای خاص شروع شده و به گروه‌های ماهیچه‌ای اطراف گسترش یابد که در این مورد با عنوان مارش جکسون شناخته می‌شود.

طرز تهیه جوجه کباب ماستی

طرز تهیه جوجه کباب ماستی

 طرز تهیه جوجه کباب ماستی , طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی , طرز تهیه جوجه کباب ماستی رستورانی , طرز تهیه جوجه کباب ماستی لاری

جوجه کباب جزء غذاهای سنتی و ایرانی بوده و در کشور ما اغلب با زعفران و کره و پلو آماده شده و از غذاهایی هست که طرفدار زیادی دارد. روش متفاوت در مزه‌دار کردن یا مرینیت جوجه‌ها است که باعث تفاوت در مزه جوجه کباب رستورانی و خانگی می شود. اصلی‌ترین مرحله در طبخ این غذا، مزه‌دار کردن گوشت مرغ می باشد. ر این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی و لاری رستورانی در فر و تابه در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه جوجه کباب ماستی رستورانی

  • پیاز : ۳۰۰ گرم
  • سینه مرغ : دو عدد
  • ماست چکیده : دو لیوان
  • روغن زیتون : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر : ۱ قاشق سوپخوری
  • فلفل سیاه : ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب ماستی رستورانی

برای پخت جوجه کباب ماستی ابتدا سینه مرغ را به صورت کبابی تکه تکه کنید و سینه های تکه تکه شده را درون آبکش بریزید تا آب آن ها به خوبی گرفته شود.سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و تکه های مرغ را با پیاز مخلوط کنید و هم بزنید تا آب پیاز به خوبی به خورد مرغ های تکه شده برود سپس نمک و فلفل سیاه را به مرغ تکه شده اضافه کنید و مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید و پودر سیر را هم به مخلوط تکه های مرغ اضافه کنید و مواد جوجه کباب را با کمک دست با یکدیگر مخلوط کنید سپس مواد جوجه کباب را به مدت ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا سینه مرغ تکه شده مزه دار شود

طرز تهیه جوجه کباب ماستی در فر , طرز تهیه جوجه کباب ماستی در تابه , روش پخت جوجه کباب ماستی , طرز تهیه ی جوجه کباب ماستی

سیخ کردن جوجه کباب ماستی

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی تکه های سینه مرغ را از درون یخچال بیرون آورید و ماست چکیده و روغن زیتون را به مخلوط این مواد اضافه کنید (توجه داشته باشید که در دستور پخت جوجه کباب ماستی حتما باید از ماست چکیده استفاده کنید).سپس سینه مرغ تکه شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.در مرحله آخر طرز تهیه جوجه کباب ماستی بعد از مدت زمان ذکر شده تکه های مزه دار شده سینه مرغ را از درون یخچال بیرون آورید و سینه مرغ تکه شده را به سیخ بکشید. می توانید سینه مرغ به سیخ کشیده را روی زغال و یا درون کباب پز کباب کنید سپس جوجه کباب پخته شده را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و این غذای خوشمزه را به کمک روش های تزیین جوجه کباب به زیبایی تزیین کنید.