سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

خواص قهوه سبز ؛ ناشتا برای لاغری و پوست صورت

خواص قهوه سبز

خواص قهوه سبز,خواص قهوه سبز برای لاغری,خواص قهوه سبز با دارچین,خواص قهوه سبز برای پوست,خواص قهوه سبز در طب سنتی,خواص قهوه سبز چیست,خواص قهوه سبز در لاغری,خواص قهوه سبز برای کبد چرب

خواص قهوه سبز ، خواص قهوه سبز ناشتا ، خواص قهوه سبز برای لاغری ، خواص قهوه سبز برای مو

آشنایی با قهوه سبز

قهوه سبز همان قهوه بو نداده است ، که به دلیل عدم گرما در کافئین و به ویژه پلی فنولها ، اسید کلروژنیک ، کافئین و سینک بیشتر از قهوه بو داده بو داده تر است. در نتیجه ، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن از قهوه معمولی بیشتر است. به نظر می رسد که این پلی فنول ها در قهوه سبز تأثیرات مثبتی بر سلامت انسان و کاهش وزن دارند. در این مقاله به ما بپیوندید تا در مورد هر دو خواص قهوه سبز و چگونگی دم کردن قهوه و نحوه کاهش وزن برای شما بگوییم.

قهوه سبز یا قهوه خام دانه های قهوه رایج است ، اما هنوز بو داده نشده است. در مرحله پردازش قهوه ، رنگ از سبز به قهوه ای تغییر می کند و آنتی اکسیدان های طبیعی و اسید کلروژنیک موجود در آن بسیار کاهش می یابد.

جالب است بدانید که اسید کلروژنیک مهمترین عامل در خواص دارویی قهوه سبز است.

قهوه سبز یکی از محبوب ترین مکمل ها و محصولات طبیعی برای کاهش وزن و لاغری است ، قهوه سبز از قلب و مغز محافظت می کند ، چین و چروک ها را کاهش می دهد و برای کبد و دیابت بسیار مفید است. زمینه های قهوه سبز سرد و خشک است.

“دانه های قهوه سبز” دانه های قهوه است که هنوز سرخ نشده است. فرآیند بو دادن دانه های قهوه ، میزان اسید شیمیایی کلروژنیک را کاهش می دهد. بنابراین ، دانه های قهوه سبز نسبت به دانه های قهوه سرخ شده سطح بالاتری از اسید کلروژنیک دارند. به نظر می رسد اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز فواید زیادی دارد. افرادی که چاق هستند ، مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری آلزایمر و عفونت های باکتریایی قهوه سبز را به صورت خوراکی مصرف می کنند.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است که دارای مزایا و فواید سلامتی زیادی است. بعد از مطالعات مختلف ، دریافتیم که مردم ایران مشتاق هستند که درباره خواص قهوه بیشتر بدانند.

در قسمت اول در مورد مزایا و مضرات قهوه سبز ، بخش دوم قهوه ترک ، بخش سوم قهوه اسپرسو برای کاهش وزن بحث می کنیم.

به طور خلاصه ، ما در این مقاله ذکر کردیم که کافئین به دلیل دارا بودن کافئین می تواند به عنوان چربی سوز مورد استفاده قرار گیرد ، اما به خاطر داشته باشید که کاهش وزن ، ورزش و یک رژیم غذایی سالم مهمترین عوامل هستند.

تمرینات ساده مانند پیاده روی ، دویدن و بدن سازی بهترین گزینه برای لاغر و تناسب اندام است و نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز برای انرژی و چربی بیشتر می تواند لذت بخش باشد.

خواص قهوه و مضرات آن از مدت ها قبل مورد بحث کارشناسان قرار گرفته است ، و هنوز پاسخ قطعی در مورد مصرف یا عدم مصرف آن وجود ندارد. در مورد قهوه سبز هم همینطور است. پس از نمایش “Doctor Az TV TV” ، قهوه سبز به عنوان یک مکمل کاهش وزن محبوبیت پیدا کرد. عصاره قهوه سبز از قهوه بدون بو (قهوه بدون بو) تهیه می شود. قهوه حاوی ماده ای به نام “اسید کلروژنیک” است.

برخی بر این باورند که اسید کلروژنیک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می کند. سرخ کردن قهوه باعث کاهش مقدار کلروژنیک اسید می شود. بنابراین ، به نظر می رسد نوشیدن قهوه بو داده شده به عنوان قهوه سبز در کاهش وزن مؤثر نیست.

مکمل های قهوه سبز معمولاً به شکل قرص در دسترس هستند و میزان معمول مصرف آنها بین ۱ تا ۲ میلی گرم در روز است. برای آشنایی بیشتر با خواص قهوه سبز و تأثیر آن در کاهش وزن به ما بپیوندید.

دانه های قهوه سبز رنگ قهوه ای دارند و هنوز بو داده نشده اند. وقتی بوی قهوه می دهند اسید کلروژنیک کاهش می یابد و خواص مورد نظر خود را از دست می دهد. بنابراین قهوه سبز فواید نداشتن قهوه معمولی را دارد. اولین خاصیت قهوه سبز تأثیر آن در کاهش وزن و کاهش وزن است.

خواص قهوه سبز

قهوه سبز دارای خواص فراوانی است که در این مطلب سعی می کنیم همه این خواص را برای شما توضیح دهیم.

خواص قهوه سبز برای لاغری

قهوه سبز سرشار از اسید کلروژنیک و پلی فنول است. برخی پزشکان معتقدند که اسید کلروژنیک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بنابراین به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می کند. در حقیقت ، قهوه سبز با افزایش عملکرد و متابولیسم باعث کاهش وزن و لاغر شدن می شود.

با این حال ، خواص غذایی هر غذایی را نمی توان زیاده روی کرد. یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدودی اشتها را کاهش می دهد. بعلاوه ، قهوه به دلیل دارا بودن کافئین می تواند متابولیسم بدن را تا حدی افزایش دهد.

همین متابولیسم باعث افزایش چربی سوزی می شود ، بنابراین واقعیت این است که یکی از خواص درمانی قهوه سبز این است که روی کاهش وزن تأثیر می گذارد ، اما این زمانی است که قهوه به طور منطقی و با اصول مناسب تغذیه و ورزش مصرف می شود.

مطالعات انسانی روی بذرهای این ماده انجام شده است. این مطالعات به اصطلاح کارآزمایی کنترل شده تصادفی هستند که استاندارد طلا برای آزمایش های علمی در انسان است.

یکی از آنها شامل ۳ فرد دارای اضافه وزن بود که ۳ هفته به طول انجامید.

دو گروه بودند.

یک گروه قهوه فوری را به طور مرتب مصرف می کردند ، در حالی که گروه دیگر قهوه حاوی ۲ میلی گرم عصاره قهوه سبز غنی شده را مصرف می کردند.

در هیچ گروهی تغییری در رژیم و عادات و اعمال ایجاد نشده است.

نتایج:

گروهی که قهوه فوری را با عصاره دانه های قهوه سبز مصرف کردند ، ۱٫۵ کیلوگرم از دست دادند ، در حالی که افرادی که قهوه ساده مصرف می کردند ، فقط ۱٫۵ کیلوگرم از دست دادند.

علاوه بر این ، درصد چربی بدن در گروهی که قهوه سبز مصرف کرده اند نسبت به گروه دیگر ۴٫۹ درصد کاهش یافته است که ۷/۳ درصد کاهش یافته است.

چندین مطالعه دیگر کاهش وزن را در افرادی که قهوه سبز مصرف می کنند نشان داده است.
اما یادآوری این نکته حائز اهمیت است که برخی از این مطالعات توسط شرکت هایی که از فروش قهوه سبز سود می برند پشتیبانی می شوند.

این امر لزوماً به معنای نامعتبر بودن نتایج نیست ، بلکه درک می شود که منبع بودجه برای یک مطالعه می تواند تأثیر چشمگیری بر روی نتیجه بگذارد.

ماده اصلی قهوه سبز یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام اسید کلروژنیک است. اسید کلروژنیک با آزاد کردن گلوکز به بدن ضمن تقویت متابولیسم یا سوزاندن چربی در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کاهش چربی می شود.

در کنار هم ، این دو مکانیسم از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافی بدن جلوگیری می کنند.

به سوزاندن چربی در شکم و اطراف کمر شما کمک می کند و عوارض جانبی ندارد. غلظت و انرژی خود را افزایش دهید.

همچنین باعث می شود بین وعده های غذایی احساس راحتی کنید.

طعم این قهوه کاملاً شبیه قهوه ای است که با صبحانه می نوشید.

وقتی دانه های قهوه سبز بو داده می شود ، اسید کلروژنیک آنها از بین می رود.

دانه های قهوه سبز نارس ، عطر کمتری دارند و بسیار تلخ هستند. اما اگر نگران سلامتی خود هستید ، بهتر است تلخ بنوشید.

از آنجا که قهوه سبز بسیار تلخ است ، توصیه می شود آن را به شکل کپسول ۸۰۰ میلی گرم مصرف کنید. خوردن کپسول حدود ۳۰ دقیقه قبل از غذا ، دو بار در روز با یک لیوان آب ، بهترین کار را خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که این کپسول در حال حاضر در ایران یافت نمی شود ، اما قهوه سبز را می توان از آتاری تهیه کرد.

به یاد داشته باشید که مخلوط کردن قهوه سبز با یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند نتایج شما را بهبود بخشد.

قهوه سبز کاهش دهنده فشار خون و قند خون و مفید برای دیابت

آنتی اکسیدان موجود در قهوه سبز به کاهش فشار خون کمک می کند. از طرف دیگر ، تأثیر قهوه در کنترل قند خون ناشی از پلی فنول ها و اسید کلروژنیک است. این ترکیبات بر هورمونهای ترشح شده توسط دستگاه گوارش تأثیر می گذارند و جذب گلوکز (گلوکز) را کاهش می دهند.

البته نوشیدن این قهوه به تنهایی باعث کاهش فشار خون یا کاهش قند خون نمی شود. حفظ یک رژیم غذایی سالم و سالم به همراه نوشیدن ۲ فنجان قهوه سبز روزانه به کاهش فشار خون و قند خون کمک می کند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره های قهوه سبز حاوی ۵۰ تا ۱۴۰ میلی گرم اسید کلروژنیک روزانه به مدت ۴ تا ۱۲ هفته می تواند فشار خون را در بزرگسالان ژاپنی با فشار خون پایین و بدون درمان کاهش دهد.

فشار خون سیستولیک (تعداد زیاد) توسط ۵ میلی گرم به ۱۰ میلی متر جیوه کاهش می یابد. فشار خون دیاستولیک (پایین) توسط ۳ میلی گرم به ۷ میلی متر جیوه کاهش می یابد.

دانشمندان می گویند اثرات مثبت قهوه سبز بر قند خون توانایی آن در کاهش التهاب ، کمک به افزایش وزن و کاهش میل به غذاهای التهابی است. در عین حال ، قهوه سبز برای کاهش سطح قند خون و افزایش انرژی بالقوه مفید است. در حالی که کافئین ممکن است تأثیر مثبتی بر عملکرد متابولیک داشته باشد ، حتی محصولات قهوه سبز هنوز هم مفید هستند.

قهوه سبز می تواند به عادی سازی قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. مطالعات نشان داده است که: “عصاره قهوه سبز بدون کافئین باعث کاهش تجمع چربی در رژیم غذایی و مقاومت به انسولین با کاهش ژن های آدرنال و التهاب در بافت چربی می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که عصاره قهوه سبز می تواند در کاهش فشار خون مؤثر باشد. مطالعه ۱۷ بیمار مبتلا به هیپوگلیسمی نشان داد که ۱۳ از ۱۷ بیمار فشار خون بعد از مصرف عصاره قهوه را تجربه کرده اند.

شرکت کنندگان عصاره روزانه ۸۰۰ میلی گرم دریافت کردند ، که دوز بالایی است اما در کاهش فشار خون بسیار مؤثر است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که دوزهای پایین تر ، بین حدود ۵۰ تا ۱۴۰ میلی گرم ، همچنین ممکن است فشار خون در بزرگسالان را هنگام مصرف قهوه سبز به مدت ۴ تا ۱۲ هفته کاهش دهند.

همچنین شواهدی وجود دارد که کلروژنیک اسید دارای مواد قند خون است و ممکن است در متابولیسم لیپیدها اختلال ایجاد کند و منجر به کاهش کلسترول و غلظت تری گلیسیرید در خون شود.

در مطالعه‌ای که در ژورنال Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شده است ، موش‌ها به مدت سه هفته عصاره قهوه سبز داده شدند و اثرات اسید کلروژنیک بر گلوکز پلاسما ، پلاسما و تری گلیسیرید و غلظت کلسترول آزمایش شد.

عصاره برای بهبود چندین نشانگر یافت شد. براساس گزارشات منتشر شده ، “غلظت کلسترول ناشتا و گلیسیرین تریادیل به ترتیب ۴۴٪ و ۵۸٪ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

قهوه سبز یک ماده غذایی عالی برای درمان دیابت نوع ۲ است. خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه سبز و سایر ترکیبات سالم موجود در آن به کاهش التهاب کمک می کند. عصاره قهوه سبز قند خون و انسولین را کاهش می دهد و با کاهش تجمع چربی به کاهش وزن کمک می کند ، که هر دو برای کنترل و درمان دیابت ضروری هستند.

خواص قهوه سبز ، o,hw ri,i sfc ، خواص قهوه سبز برای پوست صورت ، خواص قهوه سبز برا پوست

خواص ضد پیری قهوه سبز

اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه سبز ، ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز ، در کاهش آسیب رادیکال های آزاد مؤثر است. دانه های قهوه سبز فرآوری نشده حاوی آنتی اکسیدان های خانواده پلی فنول ها ، اسید فولیک و غیره هستند که روند پیری پوست را کاهش داده و پوست را جوان و تازه نگه می دارند.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قهوه سبز

دانه های قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که اثرات مضر رادیکالهای آزاد را کاهش داده و از سلامت عمومی بدن محافظت می کند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که دانه های قهوه سبز خام حاوی اسید کلروژنیک خالص است ، که می تواند سطح قند خون را کنترل کرده و از لکه گیری سلول های پوستی جلوگیری کند.

اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز دارای اثرات آنتی اکسیدانی و شیمی درمانی است که به کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پستان کمک می کند.

درمان آکنه و جوش و چین و چروک صورت

نوشیدن قهوه سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن اثرات مضر رادیکالهای آزاد بر روی پوست ، به درمان آکنه و صاف کردن پوست کمک می کند.

قهوه سبز نیازی به بو ندارد ، بنابراین بسیاری از فرارها ذخیره می شوند. گاما آمینوبوتیریک اسید ، تئوفیلین ، گال اپیگاوکورتینال و غیره ترکیبات قهوه سبز هستند که به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می کنند.

خواص قهوه سبز برای مو

محتوای آنتی اکسیدانی قهوه سبز با عناصر سمی و مضر پوست سر مقابله می کند و مو را محکم ، ضخیم و زیبا می کند.

برای درمان ریزش موی زن یا آلوپسی آندروژنتیک از قهوه سبز استفاده کنید. عصاره لوبیای قهوه سبز رشد و ضخامت مو را تقویت می کند.

خواص قهوه سبز برای کاهش کلسترول خون

کلسترول خون بد (لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL) یکی از دلایل عمده اختلالات قلبی عروقی است. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم عصاره لوبیای قهوه باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود.

کاهش اشتها با مصرف قهوه سبز

اگر به دلیل چاقی و اضافه وزن از قهوه سبز رنج می برید ، این ماده مغذی یک سرکوب کننده اشتها موثر و مؤثر است و باعث کاهش مصرف چربی می شود و منجر به چربی سوزی و لاغر بهتر می شود.

توجه: اگر برای کاهش وزن از قهوه سبز استفاده می کنید ، لازم است برخی از تغییرات سبک زندگی را به همراه ورزش منظم ، خواب کافی ، کاهش استرس و یک رژیم غذایی سالم ایجاد کنید!

خواص قهوه سبز برای آلزایمر

پلی فنول های موجود در قهوه سبز از ایجاد پلاک “آمیلوتید” جلوگیری می کنند که علت اصلی بیماری آلزایمر یا زوال عقل است. از طرف دیگر ، کافئین موجود در قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

اگر روزانه ۲ فنجان قهوه سبز یا قهوه معمولی مصرف می کنید ، کمتر از یک درصد افرادی که قهوه نمی نوشند در معرض خطر بیماری آلزایمر هستند.

اسید کلروژنیک ، منبع بسیاری از خواص قهوه سبز ، خطر ابتلا به بیماری های مغزی و زوال عقل را کاهش می دهد.

به طور کلی ، قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر و سایر بیماریهای مرتبط با پیری را کاهش می دهد و حتی روند بیماری آلزایمر را در بیماران مبتلا به زوال عقل خفیف کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده است که کافئین از التهاب مغز به ویژه در گیرنده های آدنوزین جلوگیری می کند ، که می تواند توانایی شناختی فرد را کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می شود افراد سالخورده با اختلال در حافظه خفیف حدود ۳ فنجان قهوه در روز مصرف کنند.

بهبود گردش خون با مصرف قهوه سبز

فشار خون بالا علت برخی بیماری های خطرناک مانند سکته مغزی ، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه است. تحقیقات نشان داده اند که ماده ای مانند قوی و بسیار فعال آسپرین در دانه های قهوه وجود دارد که از تجمع پلاکت ها در رگ های خونی و سخت شدن رگ ها جلوگیری می کند و به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند.

خواص مرطوب کنندگی پوست

دانه قهوه سبز علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی ، سرشار از اسیدهای چرب و استرهایی از جمله اسید آراشیدیدیک ، اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که با کاهش علائمی مانند افتادگی ، تغییر رنگ و سایر آسیب های پوستی ، پوست را تغذیه کرده و مرطوب می کند. می دهد

مفید برای کبد و درمان کبد چرب

تأثیر خواص درمانی قهوه سبز بر احتمال جلوگیری از کبد چرب انسان اثبات نشده است. اما طبق تحقیقات انجام شده بر روی موشها ، اسید کلروژنیک موجود در قهوه ، کبد را از آسیب رژیم های غذایی نامناسب محافظت می کند.

علاوه بر این ، کافئین و کافئین موجود در این قهوه باعث تحریک و محافظت از آنزیم های سم زدایی کبد می شوند.

عصاره قهوه سبز یک سم زدایی طبیعی است که کبد سموم ، کلسترول بد ، چربی های اضافی و سایر مواد مضر را پاک می کند. با سم زدایی از کبد ، عملکرد را بهبود می بخشد ، متابولیسم را افزایش می دهد و سلامت کلی بدن را تضمین می کند.

قهوه سبز برای درمان آسیب های کبدی از جمله سرطان کبد مفید است.

افزایش متابولیسم بدن با مصرف قهوه سبز

اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز متابولیسم بدن را تحریک کرده و با افزایش متابولیسم پایه بدن ، انتقال گلوکز از کبد به خون را کاهش می دهد. با کاهش گلوکز ، بدن برای تأمین قند مورد نیاز خود شروع به سوزاندن سلولهای چربی ذخیره شده می کند.

بنابراین مصرف قهوه سبز خالص به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می کند.

افزایش دهنده انرژی بدن

همانطور که کافئین موجود در قهوه به طور منظم خستگی را کاهش می دهد و هوشیاری را افزایش می دهد. یکی دیگر از فواید سلامتی قهوه سبز این است که به دلیل این که بیش از چهار تا چهار برابر مقدار کافئین موجود در آن وجود دارد ، تأثیر بیشتری بر بدن انسان می گذارد ، باعث افزایش آگاهی و افزایش غلظت می شود.

مقدار زیاد کافئین موجود در دانه های قهوه سبز باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود و فرد را در طول روز فعال و خنک نگه می دارد.

افزایش چربی سوزی

قهوه سبز حاوی مقادیر قابل توجهی جلبک دریایی (جلبک دریایی) است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است ، به حفظ مواد مغذی بدن ، تقویت سوخت و ساز بدن و سرعت بخشیدن به چربی و کالری بدن کمک می کند. بخشش می کند.

نحوه دم کردن قهوه سبز

برای تهیه قهوه سبز به یک فنجان قهوه ، یک قوری ، قابلمه نیاز دارید. مانند قهوه معمولی ، می توانید هم از پودر قهوه و هم از دانه های قهوه سبز استفاده کنید. اگر می خواهید دانه های قهوه را دم کنید ، ابتدا دانه های قهوه را با آب بشویید.

نسبت آب به قهوه سه به یک است. سپس سه فنجان آب و یک فنجان دانه قهوه را درون قابلمه بریزید. ابتدا شعله را شعله ور کنید تا آب آن جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و صبر کنید تا ۴-۵ دقیقه به آرامی بجوشد.

مخلوط قهوه و آب را هم بزنید تا به خوبی با آب جوش ترکیب شود. بعد از ۵ دقیقه ، مواد را درون قابلمه ای درون قابلمه بریزید و بگذارید کمی خنک شود و سپس بپزید.

خواص قهوه سبز ، خواص قهوه سبز با دارچین ، خواص قهوه سبز برای پوست

عوارض مصرف بیش از حد قهوه سبز

کاهش وزن و کاهش وزن با قهوه سبز را بخاطر بسپارید و ورزش و رژیم منظم را فراموش نکنید. تعادل قهوه سبز را حفظ کنید. نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه سبز در روز برای بدن مضر است. این قهوه برای برخی افراد مضر است:

زنان باردار و شیرده

* افراد مبتلا به انعقاد خون

* برای بهره مندی از خواص درمانی دانه های قهوه سبز آن حداقل ۲ ساعت از مصرف مکمل های حاوی روی و آهن استفاده کنید زیرا این امر مانع از جذب روی و آهن می شود.

* از مصرف قهوه سبز با داروهای ضد دیابت استفاده نکنید زیرا اسید کلروژنیک موجود در آن اثر این داروها را تشدید می کند.

درمجموع ، برخی از عوارض قهوه سبز در صورت عدم مصرف مقدار مناسب و همچنین در افرادی که خوردن آن محدود است ، عبارتند از:

بی خوابی ، سردرد ، اضطراب و بی قراری ، سندرم روده تحریک پذیر ، اسهال ، استفراغ ، حالت تهوع ، افزایش سطح کلسترول خون به دلیل کافئین تصفیه نشده در قهوه ، و شکستگی استخوان پوکی استخوان. در حقیقت ، کافئین و سایر ترکیبات موجود در این قهوه ، میزان کلسیم آزاد شده از استخوان ها را افزایش می دهد. در نتیجه ، کلسیم در ادرار دفع می شود و این باعث می شود استخوان ها ضعیف شوند. به همین دلیل ، افراد مبتلا به پوکی استخوان ، به ویژه در زنان یائسه باید مصرف کافئین خود را به کمتر از ۱ میلی گرم در روز (۱-۲ فنجان قهوه در روز) کاهش دهند.

قهوه سبز نه تنها در صورت مصرف بیش از حد مفید است بلکه می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

مصرف زیاد این نوشیدنی باعث افزایش میزان خون در خون می شود که این یکی از عواملی است که دیواره قلب و عروق را محکم می کند.

یعنی قهوه ، که می تواند برای بدن مفید باشد ، به یک ماده اعتیاد آور تبدیل شده و باعث بیماری های قلبی می شود.

علاوه بر این ، می دانید که بیشتر افراد به دلیل مصرف قهوه دچار مشکلات گوارشی هستند ، بنابراین فردی که مشکل گوارشی مانند رفلاکس یا روده تحریک پذیر دارد به احتمال زیاد با مصرف قهوه وضعیت خود را تشدید می کند.

همچنین افراد زیادی وجود دارند که حتی ممکن است با نوشیدن یک فنجان قهوه حتی یک روز یا شب نتوانند بخوابند. اختلال خواب یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد قهوه است. مقدار زیاد قهوه بسیار استرس زا است. مشکلات بیقراری و … مشکلات روحی و روانی افرادی است که بیش از حد قهوه می خورند به این امید که وزن کم کنند.

همچنین مهم است بدانید که اگرچه قهوه می تواند در کاهش کلسترول خون نقش مثبت داشته باشد ، اما یک قهوه ترکیبی وجود دارد که مصرف بیش از حد آن باعث افزایش کلسترول خون می شود.

فشار روی سلولهای داخل چشمی یکی دیگر از عوارض مصرف بیش از حد کافئین است.

مصرف بیش از حد کافئین همچنین می تواند منجر به دفع کلسیم شود که در طولانی مدت می تواند باعث پوکی استخوان شود.

بیشتر بخوانید :

خواص و مضرات قهوه

خواص بادام زمینی

خواص عناب

خواص دارچین

خواص زعفران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.